|
King Of Europe 20082008.07.01. 23:16 -
ave
Idén Belgium adott otthont a rangos King of Europe gyorsulási versenynek, június 21-22-én. CsütörtökKora reggel indult a menet, Szabiék felpakoltak a bérelt trélerre, majd elmentek Sanyihoz, az õ autója került az utánfutóra. Sanyinál csatlakozott a menethez Gál Marcell (VEMS), engem pedig Budaörsön szedtek össze, innen vettük üldözõbe a trélert. Az egész csapatból csak Árpinak volt C illetve E kategóriás jogosítványa, így a trélert végig õ vezette. Derekasan bírta, szó se róla. Sanyi vele utazott, az üldözõkocsiban egy 306-osban négyen voltunk: Jeri, a pilóta, Szabi, Marcell és én. Nem sokkal Tatabánya után beértük õket, innen már végig együtt haladtunk. Az elsõ osztrák kúton jól becsaptak minket, matrica helyett ránksóztak egy kamionokra való úthasználati díj mérõ rendszert(GO box), ami kb. 160 eurós költséget jelentett csak az osztrák autópályák használatára. Hazaúton egy ellenõrzésnél kiderült, hogy elég lett volna csak matricát vennünk huszadáron. :| Péntek hajnali 3 óra körül érkeztünk meg a szálláshelyünkre, de persze erre az éjszakára még nem volt foglalásunk, így reggelig az autókban próbáltunk aludni, kevés sikerrel. Kora reggel aztán Sanyi jó beszélõkéjének hála el tudtuk foglalni a szobáinkat és aludtunk pár órát rendes ágyban. Kegyetlenül jólesett... Péntek11 körül értünk ki a pályára. A Brustemi repülõtér egy régi NATO bázis, jelenleg polgári használatban, a 3 km hosszú kifutó felét bérelték ki a szervezõk. Az alábbi térképen megjelöltem a fontosabb részeket. A kifutón akár 4-5 párhuzamos pálya is elfért volna, így a visszatérõ sáv jelentõs része ugyan a gyorsítószakasszal párhuzamos volt, de kellõ távolságot tudtak kialakítani a kétirányú forgalom között. A depó rész jó tágas volt, szépen elfért mindenki, csak vasárnap kezdett el egy nálunk szinte általános középsõ sor kialakulni, de még így sem akadályozták a közlekedést. Pénteken olyan erõs volt a szél, hogy a sátrak felállítása teljesen reménytelen volt, helyette Sanyi Kite-olt egy kicsit. :) Furcsa idõjárás volt, legtöbbször felhõs volt az ég, így nagyon nem is kentünk magunkra naptejet. Estére meg is lett az eredménye: szép paprikasvörösre égtünk.
Reménykedtünk, hogy szombat este lehet majd néhány próbafutamot menni úgy, mint tavaly, de ez nem jött össze. Az idõmérõ elsõ teszt futamjait fél 5 körül a DHRA-s srácok saját autóival futották. Hát sok nem látszik a jármûvekbõl, ennyire volt poros a pálya...
No persze a "hova menjünk", volt a nagy kérdés, az elsõ kiszemelt hely nem tetszett a többségnek, a második zárva volt. Már csak 50 méter választott el minket a harmadik célponttól, egy török ételbártól, amikor Szabinak megtetszett egy spanyol étterem az út túloldalán és biza annyira megtetszett neki, hogy mindenki beadta a derekát. Aztán persze látva a menüt már a menekülést tervezték egyesek, de csak rendeltünk, ha már a kedvünkért összetoltak két asztalt. No nem részletezném túlzottan, hamarosan 150 euróval szegényebben, de még mindíg elég éhesen átkullogtunk a törökbe. :) Szombat10 körül értünk ki a pályára, az ígéretekkel ellentétben ekkor még mindig nem lehetett menni. A fiúk elkezdték bemelegíteni az autókat, én nézelõdtem egy kicsit a depóban. Láthattam végre Witek Karalow Civic Hot Rodját immár motorral, hatalmas 28-as kerekekkel. Legalább 40 fokkal elõre billentett motorral, szárazkarteres olajozással, vizes intercoolerrel, hatalmas GT40-es turbóval. Természetesen õ nem indult a versenyen, az autó egyáltalán nem street legal, de a verseny folyamán több bemutató/teszt futamot ment. A legjobb ideje 10.5 volt, ami ezen a pocsék pályán kitûnõ eredménynek számít. Angliából ismét eljött a TAZ Racing csapata, ezúttal három dragpolskival, kettõ Chevy V8 motorral, egy pedig Toyota 4AGE erõforrással, de a csapat többi járgánya sem volt akármilyen.
Meg kell említenem ezt a belga Renault Dauphine-t. Nem volt ugyan túl gyors (12.4 körül), de nekem ez a forma nagyon bejön. Azt hiszem 2 literes Opel motor hajtotta, amit a hátsó ülések helyére szereltek. Õ egyébként azon kevesek egyike volt, aki valódi utcai gumikkal versenyzett. Idén is jött svéd különítmény, Robert Christell 7mp-s Szörnyetege (Beast - Ford Thunderbird), valamint Jens Eklund gyönyörû 9mp-s Audi S4-ese. Volt még számos ütõs jármû, 9mp-s Speedster, sok-sok turbós Golf. Engem meglepett, hogy 4db R5 GT turbo is volt, õk kivétel nélkül a 12mp-s osztályban játszottak. De térjünk vissza a magyarokhoz. Fél tizenegykor kezdõdtek meg a szabadedzések. A fiúk az elsõk között álltak a rajtvonalhoz, Szabi a tavalyi 12mp-s kategória gyõztese, egy hátsókerekes Ford Escort mellé állt be, de sajnos visszagurult a rajtprocedura közben, ez meg is zavarta, és így elsõ idejét nem is mérték. Elmondása alapján botrányosan rossz futam volt. Szabi gyorsan gyorsan gumit cserélt, azzal már nem volt gond, egybõl ment egy 11.607-et, ami ezen a pályán már remek eredménynek számított. Sanyinak nem volt mire cserélnie, így õ újra próbálkozott, 12.8, egy elvett negyedik után. A következõben körben már 11.762. Ezután egy 12.058-as futam jött, és egy váltócsere, mert a negyedik sajnos lefogazott a futam végén. Sajnos én ezt nem láttam, de elmondások alapján kevesebb mint egy óra múlva már ismét a sorban állt a Honda. Sajnos két óra múlva is még mindig sorban állt, ugyanis egyszerûen nem történt semmi, nem mentek futamok. Speaker egész nap nem volt, így végülis az nem volt meglepõ, hogy nem mondtak semmit. Hihetetlen amatõr hiba, hogy nem voltak képesek egyértelmûen jelölni a pálya végét. Ilyen Magyarországon évek óta nem fordulhat elõ kisebb versenyeken sem, nemhogy egy nemzetközin. Nem sokkal tehát 8 elõtt megkezdõdtek a kvalifikációk. Még szerencse, hogy Belgium jóval nyugatabbra van tõlünk, este 10-ig világos volt. Egy jódarabig egyesével mentek az autók, csak az egyik sávot használva, ahogy néztem a másikon valamit takarítgattak. 20:23-tól aztán beindultak a páros futamok, de 20:45 körül egy összkerekes II-es Golf (10.6 @ 223) felolajozta a sávját, így ismét egy pályán folytatódott a kvalifikáció. Szabi 11.58 @ 214-el kezdett, de nem lehetett sokáig elsõ, Sanyi egy 11.55 @ 214-el válaszolt. Az õ elsõsége sem tartott soká, Szabi ismét visszavette a vezetést 11.53 @ 216! Nem is ment többet, ezzel elsõ helyen tanyázott, Sanya hiába próbálkozott, maradt második, harmadik pedig Robert Nawrot volt 11.95 @ 212-vel. A többiek mind 12 felett. A mókának 9 óra körül lett vége, amikor az egyetlen használható sávot is fellocsolta egy másik, szintén összkerekes Golf (10.39 @ 223) Ekkora már mindenki igen éhes volt, így a törökben már nem okozott gondot lenyomni a hatalmas adagokat. Séta a szállásra megint, kis bloggolás, majd szunyóka. VasárnapA szombati kvalifikáció késõi kezdése és kényszerû vége miatt másnap reggel is adtak még lehetõséget idõmérõket futni. Szabi nem élt a lehetõséggel, Sanyi kettõt is ment, de nem sikerült javítania, viszont reménykeltõ volt, hogy meglehetõsen konzisztens eredményt produkált. Közben én meg méricskéltem egy kicsit, szerencsére itt senkinek nem volt titkolnivalója, mindenki belement a dologba. Elsõnek a Beast Thunderbird 8.6-os futamát, majd az Audi S4 9.6-ját mértem, végül egy R5-öt. Kint nem volt lehetõségem elemezni az adatokat, csak remélni tudtam, hogy jól sikerültek. Azóta már megnéztem, mindhárom nagyon szépen sikerült, hamarosan láthatjátok is õket. Az alábbi táblázatok mutatják kategóriánként a döntõbe jutottakat és kvalifikációs eredményeiket. Tehát a szabadedzéseket futott esetleges jobb eredmények nem látszanak. A táblázat az információs falra kiragasztott lista alapján készült, ahhoz képest volt pár változás.
A kvalifikációk lezárása után még megnézhettünk egy streetfighter bemutatót és egy jetcar bemutatót. Az alábbi képen látható, mennyit javult a pálya másfél nap alatt. A sok erõs, drag-gumis autó sok gumit hagy a pályán. Még pár nap és egy kis ragaccsal keverve még jó pálya is lehetett volna ebbõl is. A DöntõkA 12 másodpercesek kezdtek, 8 páros, szoros futammal. Az elsõ körben egy elrontott megindulást követõen rögtön elvérzett a legjobb idõvel döntõbe jutó BMW a 16. idõt elért Corsával szemben. Továbbjutott még Gregor Tus Hondával, a belga Renault Dauphine, a tavalyi gyõztes Darren Scannel gyönyörû Escortjával, Lasse Nielsen Fiat Unoval, egy 205-ös Pug, egy Capri, valamint egy Kadett GSI. Következett az elsõ RWD kör, ahol akárcsak a 12 másodperceseknél szintén teljes 16-os mezõny volt. Illetve lett volna, de a svéd Robert Christell ellen az MG X-Power SV nem állt rajthoz, hiába várták. Továbbjutott még mindkét angol kispók, a norvég Chevelle, a német Ford Falcon, egy angol Pontiac Firebird és egy Ford Capri, valamint egy francia Challenger. Szép nemzetközi mezõny, 8 autó, 6 náció. Az FWD-k között a két magyar bye futammal kezdett, Sanyi egy fullos 11.6-ost ment, kipróbálva a döntõre az új beállításokat, illetve az új vezetési technikát, ami jóval finomabb rajtból és váltásokból áltt, mint amit idehaza megszokhattunk tõle. Az AWD kategória következett, ahol még a 8-as tábla is nagyon foghíjas volt, az elsõ körben mindössze egyetlen páros futott, Schuster Zoltán -mûszaki okok miatt már egyébként harcképtelen- Audija beugrással veszített az Audi S4 ellen, a többiek mentek tovább, senki nem zárta ki önmagát. A SuperStreet (12mp) kategória negyeddöntõje következett. Gregor Tus szoros futamban ejtette ki a Renault Dauphine-t, a tavalyi kategóriagyõztes Darren Scannel Escortját a Fiat Uno búcsuztatta, szintén nagyon szoros futamban. A T16-os Pug205 6 tizeddel verte a Corsát, a negyedik elõdöntõs pedig Franck Clémendot Kadett GSI-je lett, miután ellenfele, Loic Lafon, Ford Caprijával beugrott. RWD negyeddöntõ következett ismét, ahol Bernhard Goldbach Ford Falconja gumimelegítés után feladta a küzdelmet, így Robert Christell második bye futamját futhatta a Thunderbirddel. A 12 mp-s elõdöntõben a Fiat Uno beugrással juttatta tovább ellenfelét, a GSI Kadettet. Gregor Tus simán jutott tovább, kiütve a 205-öst. Az FWD elõdöntõben Szabi a Nissan Almerát kapta ellenfélnek. Amikor megláttam ki lesz a párja, már tudtam, hogy nem lesz könnyû dolga, ha tovább akar jutni. Kockáztatott, sajnos nem jött be, 0.056 mp-vel beugrott. :( A Nissan egyébként remek idõt futott, 11.56-ot, míg Szabi látva a pirosat csak annyira nyomta, hogy õ érjen elõbb a célba. Kár, mert különben kiderülhetett volna, mi lett volna ha nem ugrik be. A Nissan egyébként elégge bealudt, 0.479-es reakcióideje volt, és a DHRA mérõrendszerénél a nálunk megszokottnál kisebb a rollout idõ. Talán Szabi is ezért lett piroslámpás. Kár érte. Az AWD-knél Jens Eklund S4-ése 9.7-tel búcsúztatta a német Ole Ebner 10.2-öt futó Golfját. Az RWD elõdöntõkben az elsõ párosban Robert Christell 9.2-vel lazán nyert Lee Denham Caprijának 10.89-je ellenében. A másik ágon Chris Skinner kispókja 10.4-gyel vesztett, Morten Carlsen (10.01) Chevelljével szemben. Következtek a kisdöntõk. Jöhettek végre a kategóriadöntõk. 12mp: Gregor Tus (Honda Civic) vs. Franck Clémendot (Opel Kadett) FWD: Vogelsinger Sándor (Honda Civic) vs. Lukasz Granat (Nissan Almera) RWD: Robert Christell (Ford Thunderbird) vs. Morten Carlsen (Chevrolet Chevelle) AWD: Jens Eklund (Audi S4) vs. Jürgen Beck (VW Golf) Az elsõ körben Robert Christell ellenfél nélkül kezdett, egy lassú bye futammal. Gregor Tus egy ragyogó 12.06 @ 192 idõt futott, de Jürgen Beck 9mp-s Golfja még light-osan is 10.25 @ 204-et futott, így simán nyert. Ole Ebner és Lee Denham küzdelme félelmetesen szorosra sikerült! A Golf holeshot gyõzelmét kizárólag a jobb reakcióidejének köszönhette! 10.688 @ 224 vs. 10.681 @ 222. Jens Eklund ellenfélnek Marcin Blauthot kapta, aki ismét elbénázta a futamát. Hihetetlen, a döntõk során három rontott futama is volt! Ezúttal csak a reakcióidõvel volt gond, 9.26-os idõvel is tudott veszíteni az Audi 9.97-je ellenében. A harmadik helyért Jürgen Becknek csak végig kellett gurulnia a pályán, ezzel nem volt gond. Még lehetett fokozni, jött a szuper-szuper döntõ, az East vs. West, vagyis az április KoE East gyõztese Grzegorz Staszewski állt ki Jens Eklund ellen. Persze az utolsó döntõ elõtt egy jó 15 percet engedték hülni az Audit, hiszen õ már jópár fullos futamon túl volt ekkor. ... de ezt a formátumot azonban én nem tartom igazán fair-nek, az East gyõztese gyakorlatilag egyetlen futammal nyerte meg az összetett címet, míg a West gyõztese 6-8 döntõs futamot is ment, mire odaállt a superfinisre. Ahogy kivettem, ez másokban is felmerült, hogy talán nincsen jól így. Meglátjuk mit hoz a jövõ. A dijátadó után felpakoltunk (nem kis meló, 45 perc), majd egy fotó erejéig még összeálltak a fiúk, aztán irány haza... Felsõ sor: Vogelsinger Sándor, Kovács Árpád, Kovács Szabolcs guggolnak: Gál Marcell, Platzd Dávid |
GyorskeresésArchívum2009. október (1)2009. szeptember (1) 2009. június (1) 2009. április (1) 2009. március (1) 2009. január (2) 2008. december (2) 2008. november (3) 2008. október (1) 2008. szeptember (1) 2008. augusztus (3) 2008. július (1) 2008. június (5) 2008. május (2) 2008. április (11) 2008. március (4) 2008. február (3) Cimkékblog (3) dugattyú (1) dvd (3) elsõ (1) fertõszentmiklós (1) fia (1) futam (3) gyorsulási_verseny (8) henger (1) hengerfej (3) how_to (1) hungaroring (2) jay_leno (1) játék (1) king_of_europe (16) kiskunlacháza (3) magyar (1) megbeszélés (2) mgysz (1) mnasz (1) mozi (3) mérés (1) off-topic (1) persely (1) santa_pod (1) szegény_keverék (2) technikai (4) tököl (6) video (6) videó (1) vihar (1)
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA OB ZÁZÓ FUTAM PART 1 Frissítve : 2010.09.11 Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327 |